lördag 1 maj 2010

testar att skriva blogginlägg från Live Writer

Ja, det verkar ju fungera alldeles utmärkt!!!

Nu testar jag en länk till TV4:s lokala nyheter igår. Kolla Grease-inslaget efter ca 3 minuter!!!
Bättre än den i vissa fall inbyggda editorn i Blogger, t ex för att kunna öppna en länk i nytt fönster är det bara att bocka i en ruta i stället för att gå in i källkoden och skriva… Toppen!!!

Att gå in i Live Writer för att göra ändringar efter publiceringen går också alldeles utmärkt!

Om du har flera bloggar kan du ha alla kopplade till Live Writer. Smidigt…

Här kommer ett inbäddat inslag från 1979 om just Grease, som jag hittade hos IT-mamman. Tack!

Det funkar ju utmärkt!!!

Måste också testa at arbeta offline och spara utkast lokalt för att senare publicera den när jag är online igen. Här infogar jag en bild – med rundade hörn - :

img_8292

Dags att publicera den, nu när jag är online igen. Funkar perfekt!

Live Writer kan du ladda hem gratis till din PC, klicka här!

:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar